Bangkok vervolg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu Bangkok vervolg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu

Bangkok vervolg

Door: Vincent en Jenny

Blijf op de hoogte en volg Vincent

11 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen vroeg opgestaan om naar het grand palace te gaan. Voor je dan de deur van je hotelkamer dicht trekt is er toch al meer tijd verstreken dan je berekend had, maar dat mag de pret niet drukken. Op voor een ontbijt die ik tegenwoordig deel met een of beide kinderen. Nee ik kom natuurlijk niks te kort, maar er is er meestal wel een die ook ei wil en een eigen bord is nog teveel voor ze. We gaan vandaag met de express boot. Een oranje vlag geeft de route aan en nu hopen dan je de juiste kant op vaart. Uitgestapt bij tia chang (onze halte) kom je eerst op een marktje waar heel veel mensen lopen. Nina vindt het veel te druk en is blij wanneer we bij de weg komen. Er wordt ons gevraagd waar we naartoe gaan en als we zeggen naar het grand palace dan horen we dat deze wegens een buddhistische feestdag tot 1 uur gesloten is. Nu kennen we dat soort verhalen en eerst zien dan geloven is ons motto. Dat van de feestdag klopt helemaal en het is dan ook loeidruk, alle buddhisten willen naar de emerald Buddha om daar te bidden en offers te brengen. Een zeer indrukwekkend gezicht en Nina geniet volop. We hebben een paar uur rondgelopen en bewonderd wat we zagen. Veel goud, glinsteringen en de bewakers van de Indische waterlelies. Een feest voor een meisje van vijf en wij genoten volledig mee! Nog even op de foto met een paar Thaise meisjes en Maikel vraagt waarom iedereen met ons op de foto wil want ze kennen ons toch niet? Nee klopt lieverd en je hoeft ook niet met ze op de foto....je mag ook nee zeggen als je niet wilt! Heeft hij gelukkig ook een paar keer gedaan, maar hij vindt de aandacht zelf ook erg leuk. Op naar het hotel voor de lunch met een tuktuk. Zit je daar met twee kinderen die whoeeeen en whaaaaaen ze vinden het zo leuk. Een beetje oververhit de Mac Donalds in gelopen en "genoten" van een menu. Maikel en Nina blij want ze hadden friet, wij blij want het was er aangenaam en het zout heb je toch een beetje nodig. In de middag hebben we het rustig aan gedaan. Eerst even lekker bijkomen en vervolgens een duik in het zwembad op het dak. Er was nog een gezin met 2 meisjes in dezelfde leeftijd als Maikel en Nina en Nina had ze meteen gevonden. De rest van de middag is ze het water niet meer uit geweest en ze hadden met zijn drieën bedacht dat we met zijn allen moesten gaan eten. Dit is er niet meer van gekomen, maar we zijn geëindigd in een restaurant waar Duitsland- Brazilië opstond. Heeft Vincent die wedstrijd toch nog kunnen kijken. Maikel heeft armbandjes gemaakt van loom en deze uitgedeeld aan een serveerster, met een grote glimlach ging ze al haar collega's langs om ze te laten zien wat ze van dat lieve knulletje gekregen had! Na een ijsje is de rust weder gekeerd in onze hotelkamer. De kindjes liggen lekker te slapen en wij genieten nog even van onze avond. Morgen nog een feestdag hier, het belangrijkste wat wij ervan meekrijgen is dat er geen alcohol geschonken word en dat aangegeven wordt bij alle restaurants. Morgen nog maar een tempeltje bezoeken, golden mountain schijnt de moeite waard te zijn. Dan nog 1 nachtje slapen en dan verlaten we Bangkok alweer. Om 22 uur vertrekken we zondag met de nachttrein naar Chiang Mai. Daar willen we een dagje olifanten gaan verzorgen en ook nog naar een dierentuin met echte panda's :-) Maar eerst nog een paar dagen hier genieten!

• 11 Juli 2014 - 18:38

Janneke:

Klinkt super allemaal!!!
    Gaaf en stoer hoor wat jullie samen doen!
    X