Olifanten! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu Olifanten! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu

Olifanten!

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

19 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Wauw, wauw, wauw! Wat een geweldige dag was dit! Vandaag de olifantensafari gedaan en denk dat met grote zekerheid te kunnen zeggen dat dit 1 van de hoogtepunten van onze vakantie wordt. Met name voor onze dochter die eigenlijk niet weg wilde :-)
De dag begon vanmorgen vroeg toen we om 08.15 uur opgepikt werden door een minibus. Na eerst nog wat andere mensen opgehaald te hebben nog ongeveer een uurtje gereden naar het olifantencamp. Hier kwamen wij om 10 uur aan en begonnen gelijk goed. We mochten de olifanten eten geven. Dit vond Maikel geweldig, Nina had nog wat meer tijd nodig om te wennen. Het was een camp met zo'n 39 olifanten en je mocht ze allemaal voeren. Je loopt dan dus tussen de olifanten door die allemaal vlak bij elkaar staan. Echt waanzinnig. Onze dochter kreeg de schrik van haar leven toen een olifant van achter haar over haar schouder de sugar cane die ze vast had wilde pakken. Maar hierna begon ze ook langzaam los te komen. Na het eten geven kregen we uitleg hoe je op een olifant moet klimmen (ze gaan voor je liggen) en mochten we een paar "oefenrondjes" doen. Hierbij merkte je goed het verschil tussen de ene en de andere olifant. De ene zit heerlijk (met name met een kind tussen je benen) bij de andere heb je het gevoel er ieder moment af te kunnen vallen. Bij het oefenen hebben we de meeste foto's gemaakt omdat dit bij de echte tocht niet echt mogelijk was. Na het oefenen van een geweldige lunch genoten en daarna even uitbuiken in wat hangmatten. En toen was het echt zover. Een uur lang met je "eigen" olifant een rondje door het oerwoud. Maikel vond dit nog wat spannend (is toch wel hoog hoor!) maar onze dochter zat als een volleerd Mahut op de kop van de olifant. De toegift van de dag bestond uit het wassen van je eigen olifant, iets wat Maikel dan weer helemaal te gek vond. En wij? Wij hebben driedubbel genoten van de dag. De kinderen, de olifanten en met elkaar. Wat zijn we gezegend dat we dit mogen meemaken. Woorden schieten eigenlijk te kort om het te omschrijven, daarom ga ik nu maar snel een paar foto's plaatsen. Morgenvroeg vertrekken we naar Sukhothai en weten nog niet of we daar WiFi hebben. Mocht dit er niet zijn dan horen jullie ons op zijn vroegst donderdag weer, anders eerder!

Met vriendelijke groet, een zeer moeie maar voldane familie.

• 19 Juli 2014 - 12:10

Toon En Ellie:

Inderdaad wat een zegening dat jullie dit met elkaar zo mogen beleven. Ik denk ik reageer nog even gauw, dan krijg je dit nog mee. Voor het weer had je niet weg gehoeven het is hier 36 gr. en je weet hoe ik daarover denk, maar voor wat jullie meemaken, nee dat had hier nooit gekund.
    Nou voor morgen voor jullie een goede reis en hoop dat je wifi hebt, want zolang zonder jullie verhalen kan eigenlijk niet.
    Een dikke knuffel en tot horens opa en oma visjes.

• 19 Juli 2014 - 13:08

Gonda:

Het lijkt me inderdaad geweldig die olifanten maar deze hele reis en een geweldige herrineringen later die je met veel plezier zal koesteren.nog veel plezier verder.

• 19 Juli 2014 - 13:44

Esther:

Wat geweldig die foto's en verhalen! We genieten er elke keer weer van! Wat zullen de kies veel te vertellen hebben als ze terug zijn. En dan terug kijken met de foto's zullen ze niet stil te krijgen zijn, vermoed ik zo. Heerlijk! Laat ons nog maar even geniete. Van de verbalen. Zijn we er toch een beetje bij. Dikke kus voor allemaal! XXX Tante Esther en Ome John.

• 19 Juli 2014 - 18:27

Cees: