Sukhothai dag 1 en 2 - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu Sukhothai dag 1 en 2 - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu

Sukhothai dag 1 en 2

Door: Jenny en Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

22 Juli 2014 | Thailand, Sukhothai

Dag 1 in sukhothai: gisteravond hebben we nog even fietsen gehuurd zodat we niet hele afstanden hoeven te lopen. Dat is voor ons fijn, maar voor de kindjes essentieel! Maikel wordt iets voor 7 uur wakker en is zijn eigen ik, niet van plan stil te zijn en echt wakker. Ik ga mijn bed uit om samen met hem buiten te zitten, beide rustig lezend terwijl Vincent en Nina nog even doorslapen. 8 uur is dan iedereen wakker en we gaan voor een ontbijt. Gestoomde cocos cake met banaan en wilde honing, ei, toast met verschillende soorten jam! Heerlijk allemaal!
Het spettert een klein beetje maar ach, dat kan gebeuren, even een wasje doen en om de tijd te doden even een duik in het zwembad voor wie dat wil. Wanneer de was is opgehangen en het iets harder gaat spetten gaan we terug naar onze kamer. We willen graag wat zien en eten, maar het is opgehouden met zacht regenen. Dus regenjassen aan en de fiets op, hoe lang kan een bui duren? We gaan naar een zittende Buddha die op 5 km fietsen ligt, genieten van de rust en fietsen weer terug. Eten bij het restaurantje waar we gisteren voor tickets gezorgd hebben en zitten daar een poos en al die tijd houdt het maar niet op met regenen. Is toch minder leuk op die manier al is het niet koud. Uiteindelijk gaan we terug om even bij te komen. Om 4 uur is het uiteindelijk droog en gaan we wat wats bekijken, fietsend door de rijstvelden en droog genieten we volop. Wat is dit toch een mooi land! Het centrale deel van Old Sukhothai hebben we vandaag dan ook bekeken, mooie Wats hebben ze hier, echt super! En doordat het redelijk groot is kom je ook bijna niemand tegen. Uiteindelijk gaan we net na 6 uur het park uit om te eten. Verschillende gerechten midden op tafel en dan verdelen. Nina is helemaal gek op pad thai, een noodle gerecht dat je nog het beste met een bami kunt vergelijken. Maikel eet echt alles en vandaag was zijn favoriet de spring rolls. Deze had hij tenslotte ook zelfgemaakt met de kookcursus. Wat eigenlijk een hele rustige dag zou worden is toch nog geëindigd in een drukke dag waarin we heel veel rondgereden hebben. Morgen nog zo'n dag en dan hebben we echt alles uit ons verblijf hier gehaald!

Vanavond even geen water in de kamer (waterleiding gesprongen), maar dat was snel verholpen gelukkig. De WiFi ligt er wel uit en we hopen dat dat snel geregeld is zodat we jullie op de hoogte kunnen houden. Wie weet samen met verslag van dag 2 :-) nu is het tijd voor bed bij ons, morgen vroeg dag om nog wat belangrijke Wats te bekijken.

Ondertussen is het dag 2 hier en het weer is aanzienlijk verbeterd! Ook de WiFi doet het weer dus we kunnen weer internetten! Omdat het zulk lekker weer is vanmorgen dus even geen Wats bekijken maar genieten van het zwembad. Die is iets groter en luxer dan de vorige :-). Als het dit weer blijft doen we vandaag niet veel meer, ook wel eens lekker. Vandaag in ieder geval nog 1 dagje genieten en dan worden we morgen om 7 uur opgepikt. Dan vliegen we om 8.45 uur naar Bangkok. Vanaf het vliegveld pakken we dan gelijk de bus naar Hua Hin. Daar hopen we dan ergens rond 3 uur in de middag te zijn. Tot en met zondag is het dan nog een korte strandvakantie! Hebben we zin in! Backpacken met kinderen blijkt uiteindelijk toch best wel makkelijk. Soms is het even zoeken, met name als je nog geen hotel hebt, maar ook daarin hebben wij (en zeker ook de kinderen) de juiste modus gevonden. Zo, en nu een duik nemen!

• 22 Juli 2014 - 07:23

Kriss:

Regen hier, regen daar...soms even nodig voor de natuur. Kunnen jullie nu weer van genieten. Maar ik weet niet hoor....dat zwembad...groen!? is dat wel goed!?

• 22 Juli 2014 - 08:18

Ellie En Toon:

Hallo vakantiegangers, inderdaad denk het zelfde als Kriss, groen water beetje vreemd!!
    Jullie genieten volop dat is te zien, het volgende adres zal ook zo zijn en alle vorige ook...
    Dus een geslaagde vakantie denk ik,vooral omdat de kids dit ook zo goed doen.
    Jullie bedenken je toch wel hoop ik dat een vakantie in Frankrijk in een tent vanaf nu maar zo zo is voor de kids....
    Geniet nog maar even van en met elkaar dikke knuffel opa en oma visjes.

• 22 Juli 2014 - 09:01

Gonda:

Heerlijk een dagje rust

• 22 Juli 2014 - 16:31

Martijn:

Leuk om te lezen dat jullie het lekker hebben. Is het water nu echt groen of liggen er groene tegels op de bodem?