Hua Hin onze eerste echte dag hier - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu Hua Hin onze eerste echte dag hier - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu

Hua Hin onze eerste echte dag hier

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Vincent

24 Juli 2014 | Thailand, Hua Hin

Vandaag een lekker rustig dagje! Rond 10 uur zijn we klaar voor het ontbijt en we hebben weer iets geleerd, als je hetzelfde voor meerdere personen besteld, doe dat dan per persoon anders denken ze dat het op een bord moet:-) zo kreeg Nina 2 gekookte eieren en 2 toast met jam...... Maikel had pech en had geen ontbijt vandaag! Natuurlijk is het zo opgelost, maar we genieten iedere keer van dit soort acties! De meeste Thai spreken wel Engels alleen niet zo goed en het is altijd maar te hopen dat ze je begrijpen. Over delen doen ze niet moeilijk en ze vinden het zelfs leuk als je net als zij alle gerechten in het midden van de tafel zet en dan per bord verdeeld.

Na het ontbijt gekeken hoe we morgen bij een waterpark kunnen komen, er rijdt gewoon een gratis shuttlebus heen vanaf de bushalte,moeilijker hoef je het jezelf niet te maken!

Daarna gekeken bij een strandje ten noorden van ons hotel,maar we hebben bedacht dat het zuidelijke strandje toch beter is voor ons. Vervolgens lekker terug om even te rusten in ons hotel. Dat wil zeggen de kindjes, want wij hebben nog een hotel te boeken! We moeten op een redelijk onmenselijk tijdstip op Bangkok AirPort zijn en dus hadden we bedacht dat een hotel in de buurt wel handig zou zijn. Volgens de LP heb je alleen novotel voor 200 euro de nacht en dat vonden wij een beetje veel! Na even zoeken zitten we nu voor 1600 bath in een hotel, hebben we allemaal een eigen bed (tja dat heb je hier niet altijd als je met kinderen onder de 10 reist) en hebben we ontbijt (al vertrekken we daarvoor te vroeg denk ik?)en een shuttle naar het vliegveld. Nu is 1600 Bath ongeveer 40 euro en dit is dan ook het duurste hotel waar we tot nu toe gezeten hebben. We hebben glampacking ontdekt en het bevalt goed :-)
Maar we dwalen af, ondertussen is het bijna half 3 en het ontbijt is verteerd en er moet bijgevuld gaan worden, mooie tijd voor lunch! Vincent en Maikel delen een pizza, Nina geniet van een puntzak friet en ik neem een heerlijke papayasalade! Hoe ik hem wil? Hmmm doe maar not so spicy want ik ken die Thai people. Al bij de eerste hap ben ik blij dat ik om NOT so spicy heb gevraagd. Nadat ik de salade op heb stromen de tranen over mijn wangen en wordt ik vriendelijk uitgelachen door de serveerster. Ze heeft het met de kok gedeeld en deze vertelde doodleuk dat er slechts 3 chilipepers in de salade zaten, hoeveel gaan er normaal dan in zo'n portie? Maar ik klaag niet want de smaken waren uitstekend en ik laat graag mensen lachen :-)

Na de lunch naar het strand, Nina wil een emmer en een schep (check) en Maikel een snorkel ( na wat overleg over en weer is het een bal geworden). En de rest van de middag heb je geen kind aan je reisgezelschap! Iedereen vermaakt zich in het water en ik ook op mijn handdoek. Beetje jammer alleen van die zandvlooien!

En dan is het tijd voor het eten! We gaan naar de night market, allemaal kraampjes waar Maikel alles leuk vindt en de mensen weer hoop krijgen iets te verkopen. Nee wij hoeven het echt niet!!!! Diner van varkens saté, knoflookbrood, garnalen van de bbq en zeevruchten in zoetzure saus..... Heerlijk!
Nog even een ijsje en dan hop het bed in! Daar liggen ze dan nu op matrasjes in een lakenzak aangezien ze er hier vanuit gaan dat ze beide tussen ons in gaan liggen.....ECHT NIET!
Wij genieten van een biertje op ons balkonnetje met zijzicht naar zee. Morgen een soort van drukke dag. Nog even genieten voor we weer naar huis mogen :-)

  • 24 Juli 2014 - 21:17

    Gonda:

    Dus heerlijk ontspannen nu aan zee. Geniet nog maar van jullie laatste dagen voor jullie weer huiswaarts komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 16423

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2017 - 03 September 2017

Vietnam met de kids

06 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Thailand met de kids

Landen bezocht: