Ziek, zwak en..... - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu Ziek, zwak en..... - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu

Ziek, zwak en.....

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

15 Augustus 2017 | Vietnam, Hội An

Ziek zwak en misselijk, dat is wel een heel nauwkeurige beschrijving van ons gezin de afgelopen dagen. Afgelopen zaterdag voelde Jen zich niet zo lekker en was aan de diarree. Gelukkig had ze hier niet lang last van. Zondagmiddag had Maikel toen een ongeluk in een restaurant, hij moest ineens heel nodig. Echter zijn de wc's hier niet altijd even eenvoudig te vinden. In dit geval ook niet waardoor hij, tot zijn grote schaamte, te laat was. Alles zat onder en ons mannetje voelde zich echt niet fijn. Snel terug naar het hotel en douchen en toen ging het wel weer. Diezelfde middag begon ik toen met diarree. In eerste instantie leek ook dit vrij snel beter maar in de nacht van zondag op maandag werd ik echt ziek. Heb meer tijd op het toilet doorgebracht dan in mijn bed. Omdat ik er ook echt flinke buikkrampen van had is Jen gelijk naar een apotheek hier gegaan voor wat medicijnen (toch handig zo'n apothekersassistente als vrouw :-)). Deze medicijnen werkten gelukkig al vrij snel en in de middag voelde ik me alweer iets beter.
We waren die dag toevallig door het hotel uitgenodigd om te komen avondeten omdat we hier een week blijven en ze dat zo bijzonder vinden. Dat kwam natuurlijk prima uit! 'S avonds bleef de diarree bij mij gelukkig weg, op wat buikkrampen na voelde ik me wel weer redelijk. Het eten was heerlijk. Allerlei verschillende lokale gerechten kregen we voorgeschoteld. Van loempiaatjes naar vlees wat je zelf met verse kruiden en sla in een rijstvelletje moet wikkelen, rijstpannenkoeken met taugé en rijstnoedels met groenten en vers fruit, we hebben echt heerlijk zitten eten.
Aan het eind van de maaltijd merkten we echter dat onze dochter niet zo lekker werd. Klaagde over pijn in haar buikje en wilde zelfs geen watermeloen. En als Nina geen watermeloen wil dan is er echt iets aan de hand! Jen stond op om met haar naar de wc te gaan maar het was al te laat. Vlak voor de entree van het hotel kwam de volledige maaltijd er weer uit :-( gelukkig zijn het hele lieve mensen hier en wilde ze ons allemaal helpen. Snel met Nina naar de kamer gegaan en een emmertje voor naast het bed gevraagd. Ons verontschuldigd voor het snelle vertrek na de maaltijd en Nina in bed gestopt. Ze was binnen no time vertrokken en heeft verder gelukkig nergens meer last van. Door dit alles waren ook wij wel aardig uitgeput met als gevolg dat we met zijn allen om 9 uur plat lagen. Nu, een lange nacht later voelen we ons allemaal weer een stuk beter gelukkig :-)
Hierdoor zijn de plannen allemaal wel wat opgeschoven. Zijn vandaag voor wat kleren wezen kijken, nog niet eenvoudig, en gaan morgen naar My Son. Donderdag zullen we dan nog een rustige dag hier houden en dan gaan we vrijdag met de trein naar Hue. Vandaag hebben we ook al de nachttrein van Hue naar Hanoi geboekt voor maandag. Dus we weten dat we 3 dagen in Hue hebben. De rust heeft ons goed gedaan, het ziek zijn kwam precies op het juiste moment :-), nu zijn we klaar om weer wat te gaan beleven.

• 15 Augustus 2017 - 09:39

Hennie Out:

Zerg dat Julie nu gezond blijven en geniet van de rest van Julie Reis.Met Mei is allies ook were oke. Groetjes van ons en tot kick.

• 15 Augustus 2017 - 10:11

Janny:

Sterkte nog even.
    Is vervelend zat.
    Dikke kus

• 15 Augustus 2017 - 10:13

Cees:

Oei, vervelend een Vietnam virus, je kunt het zomaar oplopen natuurlijk. Eigenlijk is sowieso het devies (advies :-)) GEEN ijs. Maar ja probeer dat maar eens vol te houden als het zo lekker warm is. Goed om te horen dat het wat beter gaat, rustig aan!

• 15 Augustus 2017 - 11:55

Martijn:

Hopelijk blijven jullie verder gevrijwaard van ziekte... een dagje diarree hoort er helaas vaak bij in Azië.
    Veel plezier verder!

• 15 Augustus 2017 - 11:56

Gonda:

Hopelijk dat jullie nu verder geen problemen meer krijgen en dat jullie dit stukje rust hadden ingelast. Veel reisplezier verder.

• 15 Augustus 2017 - 11:56

Gonda:

• 15 Augustus 2017 - 12:16

Natascha:

Gelukkig weer opgeknapt en nu weer verder genieten.

• 15 Augustus 2017 - 17:27

Ellie:

Hallo lieve kids, hierbij vanaf mijn nieuwe iPad

• 15 Augustus 2017 - 17:35

Ellie:

een berichtje van ons. Ik schrijf steeds hele stukken en op de een of andere manier komt de rest niet door. Gelukkig zijn jullie weer beter en wij kijken uit naar de rest van de verhalen. Voor ons komt het ook al aardig dichtbij. Op jouw advies vanuit Vietnam Vincent de iPad air 2 aangeschaft. Eigenlijk kunnen we nu niet meer op vakantie

• 15 Augustus 2017 - 17:37

( 3e gedeelte )