My Son - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu My Son - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu

My Son

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Vincent

16 Augustus 2017 | Vietnam, Hội An

My Son,
Het heeft even geduurd, maar vandaag is het er dan toch van gekomen.
Om kwart voor 7 de wekker gezet om op tijd te kunnen ontbijten en vervolgens in de bus te stappen naar my son.
Helaas was Vincent ver voor de wekker al wakker en vond hij het nodig om alvast spullen te gaan zoeken om mee te nemen. Nu is hij een echte Wijnands en zoeken/vinden is niet zijn sterkste kant. Door al dat geluid werd de rest van het gezin dus ook eerder wakker....en ik mocht mee helpen om de mp3 speler van Nina te vinden (gewoon daar waar hij hoort in haar tas :-))
Maar goed na het ontbijt stonden we om 8 klaar om te vertrekken precies zoals ons gezegd was en zoals Azië betreft werden we precies /ongeveer een half uurtje later dan gezegd opgehaald. We merken ook dat we nu toeristen zijn ipv reizigers. Daar waar we ooit precies wisten wat we kregen voor ons geld waren we nu eventjes vergeten te vragen of de entree ook bij ons ticket inzat....niet dus, maar we waren niet de enige, de rest van de bus moest deze ook nog aanschaffen. In de bus beginnen de kindjes zich ook prima te vermaken en doen dat wat je het beste kunt doen tijdens de busreizen (zie foto's )

My Son zelf was echt geweldig! Oude tempels uit het kmerrijk, denk aan angkor wat, alleen dan tussen de bergen en in de jungle. Sommige nog heel mooi en andere verweerd of plat gebombardeerd tijdens de Vietnamoorlog. Weer werd er veel verteld door een gids die in niet echt verstaanbaar engels zeer oninteressante feiten probeerde op te dreunen. Die tourgroepen zijn het niet voor ons en zoals Nina het mooi verwoordde.....waarom moeten we achter dat mannetje aanlopen, we kunnen toch ook zelf gaan kijken? En dat hebben we dus ook lekker gedaan :-)

De weg terug kon je kiezen met de bus of de boot...aangezien Maikel graag wilde varen hebben we voor de rivier gekozen. Drie kwartier varen en dan word je afgezet bij de Japanse brug midden in het oude centrum van Hoi An! We hebben genoten van de boottocht, mooie uitzichten en een lunch aan boord (rijst met groente en tofu, Nina heeft met lange tanden van de rijst gegeten de rest heb ik op mijn bordje geschept)
Na die drie kwartier werden we inderdaad uit de boot op het land gezet, maar in een voor ons geheel onbekend stuk Hoi An. Welke kant moesten we op en waar waren we nu eigenlijk? We zijn de rivier maar gaan volgen, hebben een grote haan gezien, spelende kindjes, mannen die een boot aan het maken waren en wasgoed wat zomaar op straat te drogen hing. Kortom het echte Vietnameze leven en niet dat wat je alleen als toerist normaal te zien krijgt. Onverwacht leuk dus! We kwamen uiteindelijk op een voor ons weer herkenbaar gedeelte uit (gelukkig maar).

Even wat drinken om nieuwe plannen te maken....we kunnen nog fietsen, misschien toch nog wat kleding kopen, die lampjes zijn wel erg leuk voor onder de overkapping, zal Vincent nog een massage nemen voor we verder trekken......

Terug in het hotel de was laten doen (hoe heerlijk is dat toch) en een duik genomen in het zwembad. Zo gaan we maar eens bedenken waar we gaan eten. Morgen in ieder geval de tassen pakken, vrijdag gaan we tenslotte alweer verder!

• 16 Augustus 2017 - 13:50

Toon En Ellie Verdiesen:

Hoi kids, nu maar even proberen op de PC. jullie te antwoorden. Zelfs op mijn nieuwe IPad krijg ik het niet voor elkaar om berichten geheel door te sturen.
    Maar goed nog steeds leuk om jullie te volgen en dat blijven we doen. Hopelijk lukt het ook van ons vakantie land, wat nu toch ook wel erg dichtbij komt. Maikel oma heeft jou ook in de lijst van onze reis toegevoegd. Kan je het altijd zelf ook nog eens lezen desnoods als je thuis bent.
    Heeft mijn zoon niet van mij hoor dat niet zachtjes zoeken, en ik ben ook nooit iets kwijt. Zal wel van zijn vaders kant zijn :-)
    Nou lieve schatten nog veel plezier met jullie opnieuw het gaan reizen. Dikke knuffel van ons.

• 16 Augustus 2017 - 14:22

Cees:

Ik kan heel goed zoeken!!! (het vinden is wat lastiger :-))
    Lekker dat je van toerist reiziger wordt, dat is inderdaad een heel verschil.

• 16 Augustus 2017 - 17:19

Gonda:

Veel plezier weer gehad dus. Nu succes met het volgende stuk reizigers(toerist) te zijn.

• 16 Augustus 2017 - 20:24

Kriss:

Eerst bij tante An, nu bij my son...jullie nemen ze niet allemaal mee terug hoor ;)
    Zo te lezen allemaal weer goed hersteld en is het genieten weer volop aan de gang. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur. Dê nhanh chóng

• 17 Augustus 2017 - 04:02

Vincent:

Ik kan inderdaad ook heel goed zoeken! Had ook allang in Nina's tas gekeken maar daar zat de mp3 speler echt niet in! Ik verdenk Jen er dan ook van dat ze dat ding ergens anders vond en 'm snel in Nina's tas heeft gedaan, alleen maar zodat ze een stukje over mijn zoekkunsten kon schrijven :-)

• 17 Augustus 2017 - 11:15

Natascha:

Hahaha, heerlijk weer zo te lezen hoe het jullie vergaat. Jullie vermaken je in ieder geval nog steeds goed zo te lezen. Veel reisplezier weer met de volgende onderneming

• 18 Augustus 2017 - 01:59

Janny:

Ik geniet vol op mee met / van jullie avonturen en Jenny...
    Niet zachtjes kunnen doen is man eigen