Cat Ba laatste dag - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu Cat Ba laatste dag - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu

Cat Ba laatste dag

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

30 Augustus 2017 | Vietnam, Cát Bà

Cat Ba laatste dag
Vandaag onze laatste dag op Cat Ba. Morgenochtend om 10 uur hebben we de boot terug en dan zullen we rond 1 uur onze intrek nemen in het 4 sterren hotel voor de laatste 2 dagen. Maar dat is pas morgen :-)
Vanmorgen wakker geworden met het geluid van regen...... Heel veel regen...... Maar dan ook echt heeeeeeeel veeeeeeel regen......... Nee, ik ben serieus, ik bedoel echt heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel regen. We kijken vanaf ons balkonnetje en zien dat de hele straat blank staat. We zitten op een klein heuveltje en het water stroomt met een noodgang naar beneden. Aangezien we toch moeten ontbijten kleden we ons aan, gooien onze regencapes om en gaan de straat op. Tot onze enkels in het water, de kids vinden het fantastisch :-)
Beneden aan het heuveltje blijkt ook het riool het niet meer aan te kunnen, het water wordt met grote kracht uit de putten omhoog gespoten. Een soort mini fonteintjes midden op straat. Geweldig om te zien, helaas geen foto want daarvoor regende het echt te hard.
Vlak in de buurt hebben we een soort eetcafe gevonden. Het eten is er goed en wat nog leuker is, ze hebben er een voetbaltafel. We lopen hier naar binnen, bestellen wat bananenpannenkoeken voor ons en watermeloen voor Nina en genieten van ons ontbijt terwijl we buiten de brommers, bussen en voetgangers zich door de rivier zien worstelen die gisteravond nog een weg was. We hebben ook wat kaartspelletjes mee genomen en zo komen we de ochtend door met spelletjes spelen, van de taferelen buiten genieten en uiteraard tafelvoetballen :-)
Rond een uur of 12 klaart het dan wat op en besluiten we een stukje te gaan lopen. Nu is er in Cat Ba stad niet heel veel meer te zien dan hotels en restaurants en dus zijn de kids dit vrij snel zat. We besluiten daarop maar lekker te gaan lunchen in een van de restaurantjes die we onderweg tegenkomen. Als we daar klaar zijn lopen we terug richting ons hotel en begint de hemel zowaar echt blauw te worden. Kunnen we dan misschien toch nog??????
We vragen bij ons hotel of we deze middag nog kunnen kajakken en dat is uiteraard geen probleem. Om 2 uur worden we opgehaald door 2 scooters.......... Ehmmmmm, ze zouden met een taxi komen? Nu zie je hier wel vaker hele gezinnen op een brommer zitten dus ik met Maikel voor me en Jen met Nina rijden we een kilometer of 4 richting de haven waarvandaan we kunnen kajakken. Met zijn drieën op een brommer over steile bergweggetjes is ook al een ervaring op zich en de kids vinden het maar wat spannend!
We komen zonder problemen aan bij de haven en hier worden we in zwemvesten genezen. We krijgen een waterdichte tas voor de fotocamera en een kaartje van de omgeving. Monkey Island, een heel mooi eilandje met allemaal strandjes, zou ongeveer een half uurtje varen zijn. Ehm, tja, waarschijnlijk als je met 2 volwassenen in een boot zou zitten en een idee zou hebben van waar je heen moet zou dat zo zijn :-)
Monkey Island vinden we dus niet maar de uitzichten zijn evengoed al mooi genoeg. Geweldige rotsformaties rijzen op uit zee en daar kajakken we in de volle zon al genietend tussendoor. Alhoewel........
3 van ons genieten, 1 van ons iets minder......... Ik had al gezegd dat we op zee aan het kajakken waren he? En laat 1 van ons nu weleens wat last hebben van zeeziekte :-)
Tussen de rotsen is een flinke deining en na zo'n 3 kwartier varen begint Jen echt groen te zien. Op dat moment hebben we wel Monkey Island in zicht maar dat wordt voor Jen echt te ver. We besluiten terug te keren naar de haven waar we, na toch zo'n 1,5 uur gekajakt te hebben, onze boot aan de verbaasde eigenaar terug geven. Met wat overgeef gebaren maken we duidelijk dat Jen helemaal niet lekker werd. De mensen moeten er hartelijk om lachen. Terug worden we gelukkig met de auto vervoerd en zo staan we een kleine 2 uur na het begin van ons avontuur weer in het hotel. Jen gaat even lekker douchen (waar ze flink van opknapt), ik haal wat te drinken en chips in een supermarktje in de buurt en zo zitten we nu heerlijk op ons balkon te genieten van de laatste zonnestralen. De kindjes lezen een boekje en ik tik dit stuk. Het leven is goed :-)
Nog 3 dagen en we vliegen alweer naar huis, eigenlijk hebben we er allemaal nog geen zin in. Volgende keer toch maar eens proberen de hele grote vakantie weg te gaan????

• 30 Augustus 2017 - 12:13

Cees:

Ook zes weken zal dan te kort zijn Vincent. Als je het echt wilt ondergaan dan zul je, zoals je zelf uit je ervaringen wel weet, minstens een half jaar op pad moeten. En ach waarom niet.....
    Met welke vlucht komen jullie zondag terug?
    Gelukkig zijn jullie de regen al gewend!

• 30 Augustus 2017 - 12:34

Hennie:

Zondag? ik dacht maandag . we zien het wel en pak die laatste dagen lekker beet.

• 30 Augustus 2017 - 13:11

Gonda:

Geniet nog maar even van de laatste dagen en ik weet uit ervaring dat je je insteld naar de vakantie een week een maand drie maanden er blijft altijd nog wel wat je graag wilde doen maar zo blijft er nog wat over voor een volgende keer. Groetjes

• 30 Augustus 2017 - 15:12

Janny:

Gelukkig toch nog gekajakt ! !
    En zeeziek is echt vervelend, zonde van t apeneiland maar liets dat jullie zo met Jenny / mamma meedenken <3
    Nou volop genieten nog die laatste daagjes !!

Xxx

• 31 Augustus 2017 - 01:43

Ellie:

Hallo lieve kinders en kleinkinds.. gelukkig nog 3 verslagen te gaan.
    Heerlijk dat alles zo goed gaat. Hebben jullie die 40 dollar nog terug gehad van de bootreis?
    Zeeziek is verschrikkelijk, toen ik een keer met een boot op de zwarte zee ben wezen varen, zag ik mensen echt groen worden. Zo gauw ze voet aan wal zetten, zagen ze er weer binnen nowtime normaal uit en was alles over. Gelukkig heb ik er geen last van zelf, maar toch heerlijk dat jullie toch nog hebben kunnen kajakken. Wat gaat de tijd toch snel, het is haast niet te geloven dat het alweer erop zit voor jullie. Maar wat hebben jullie veel beleefd en gezien als gezin, dat nemen jullie je hele leven met je mee. Maar nog 2 dagen in weelde baden en met elkaar genieten. Hopelijk leven jullie met onze verhalen nog even mee. Wij genieten ook van al het moois samen. Na de vakantie gauw iets afspreken, maar nog even genieten. Veel liefs Opa en Oma Houdoe, zoals Maikel zegt :-))