Hanoi again - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu Hanoi again - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vincent Wijnands - WaarBenJij.nu

Hanoi again

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

31 Augustus 2017 | Vietnam, Hanoi

En we zijn er weer! Voor de derde keer deze vakantie in Hanoi en voor de derde keer maar voor 2 nachten. Nu zijn onze hotels in Hanoi wel iedere keer beter geworden dan de keer ervoor. We begonnen zo'n 1,5 week geleden in een donker hol. Airco die het niet goed deed, geen daglicht, maar wel hele vriendelijke mensen. Het 2de hotel had een stuk minder vriendelijke mensen maar wel een balzaal van een kamer en een balkon. Ook hier was de airco niet helemaal goed maar niet geheel onbelangrijk, onze kinderen hadden ieder een eigen bed.

En nu dan de laatste 2 nachten........... Mijn god, wat een luxe! We zijn in het Boss Legend hotel in Hanoi aanbeland. Een 4 sterren hotel in het midden van het oude centrum van de stad. We hebben grote luxe bedden, een zithoek en een airco die meer op climate control lijkt. Tevens tik ik dit stuk nu niet op onze ipad, nee we hebben gewoon een laptop voor privegerbruik op de kamer!
Daarnaast hebben we een bad met gouden kranen, een regendouche en een apart toilet! Met name dat laatste is voor ons een redelijk unicum omdat we over het algemeen zittend op het toilet konden douchen. Dat wordt hier nu eenmaal heel vaak gecombineerd en daarom was dan ook regelmatig de vraag voor iemand ging douchen of er nog iemand naar het toilet moest. Nu hoeven we tenminste het toiletpapier niet in veiligheid te brengen voor iemand onder de douche stapt. Het zijn van die kleine dingen waar je van kunt genieten :-)
Dit hotel hebben we uitgekozen omdat er ook een zwembad bij zit en op de foto's zag dat er waanzinnig uit. Het blijft toch altijd weer wonderbaarlijk hoe goed ze foto's kunnen maken terwijl het er in werkelijkheid heel anders uit ziet. Maar goed, het is een zwembad, de kids kunnen zo'n 10 meter heen en weer zwemmen en we hebben een kamer met bad dus we redden ons wel, zei hij heel decadent :-). Het ontbijt is bij de prijs inbegrepen en wordt geserveerd op de 11de verdieping, het dak dus. Ben heel benieuwd hoe het is om met uitzicht over de stad te ontbijten.
Ik kan heel eerlijk zeggen dat dit het meest luxe hotel is waar ik ooit in Azie in heb gezeten! Voelt bijna westers........
Grappige is dan wel weer dat we in Ca Bba een nederlands stel met 2 nog jongere kids dan de onze ontmoetten en dat we die net in de lobby van dit hotel weer tegenkwamen. Ook zij hadden zoiets van nog even 2 nachten relaxen om uitgerust aan de terugreis te beginnen.
En dat is dus precies wat we hier gaan doen. We gaan nog voor wat souvenirs shoppen, zwemmen, badderen en lekker uit eten. Over 2 dagen rond deze tijd gaan we dan weer naar het vliegveld en zit ons avontuur erop. Ik verwacht dat er nog 1 update komt met ieders persoonlijke hoogtepunten en dan zien we jullie allemaal heel snel thuis weer! Maandag weer werken en naar school, kan het me nog bijna niet voorstellen :-)

• 31 Augustus 2017 - 13:49

Marika:

Goede reis alvast! X

• 31 Augustus 2017 - 16:17

Cees:

thích thú cuối cùng ngày

• 31 Augustus 2017 - 21:56

Gonda:

Goede thuisreis en ik heb genoten van jullie verslagen. Zag het allemaal voor me. Geweldig.